«Атамекен» Қазақстан Республикасының Ұлттық кәсіпкерлер палатасы
Бизнестің сенімді серіктесі

Алматы облысының кәсіпкерлеріне жекеменшік мектеп салу тиімділігін айтты

2021 жылғы 04 Мамыр
- Жетісу облысы
6129 просмотров

Талдықорғанда кәсіпкерлерге мектептер мен жатақханалар салу кезіндегі мемлекеттік қолдау тетіктері түсіндірілді. Алматы облысының Кәсіпкерлер палатасында road show форматында өткен жиында ҚР БҒМ «Қаржы орталығы» АҚ өкілдері Рауан Сисенов пен Олжас Байғожин таныстырылым өткізді. Жиынға сондай-ақ Алматы облысы Кәсіпкерлер палатасының адами капиталды дамыту бөлімінің басшысы Алмагүл Оңғарбаева, білім беру және қонақ үй бизнесі саласындағы кәсіпкерлер қатысты.

Кездесулер барысында бизнес-қоғамдастық үшін әлеуметтік нысандарды салу бойынша жобаларға қатысудың артықшылықтары мен мүмкіндіктері таныстырылды.

«Қаржы орталығының» өкілі Рауан Сисеновтың айтуынша, тетіктің тұжырымдамасы мемлекет пен жеке сектордың серіктестігінде жатыр. Инвестор, оқу орны немесе кәсіпкер тұлғасындағы жеке құрылыс салушы объектіні өз қаражаты есебінен іске қосуды жүзеге асырады. Сәтті енгізілген жағдайда мемлекет мақсатты мемлекеттік тапсырысты орналастыруды жүзеге асырады. Үш маңызды параметрді атап өту керек.

Біріншісі - орналастыру принципі. Мемлекеттік тапсырысты орналастырудың басты шарты студенттің тұру фактісі болып табылады. Яғни жан басына қаржыландыру қағидаты жұмыс істейді. Мемлекеттік тапсырыс мемлекеттік мекемелерді қоспағанда, жаңа жатақханаларды салу немесе реконструкциялау жолымен іске асырған барлық ұйымдарда орналастырылады.

Екінші - орналастыру мерзімі. Мемлекеттік тапсырыс ай сайынғы негізде 8 жыл мерзімге орналастырылады. Демалыс кезеңінде соңғы оқу айында тұрған студенттердің саны ескеріледі.

Үшінші - төлем мөлшері. Бір студентке мемлекеттік тапсырыстың жыл сайынғы мөлшері: құрылыс кезінде 122 АЕК, қайта жаңарту кезінде 47 АЕК құрайды. Бұл ретте алғашқы 12 айда мемлекеттік тапсырыс екіге тең түзету коэффициентін ескере отырып төленеді. Мысалы, іс жүзінде 100 адам тұрады, төлемдер 200 адамға төленеді. Бірақ жатақхананың жобалық қуатынан артық емес.

Жалпы, осы мақсаттар үшін республикалық бюджетте 152 млрд теңге көзделген және бұл қаражат секвестрлеуге жатпайды.

Мемлекеттен төлеу мерзімі өткеннен кейін объект құрылыс салушының меншігінде қалады. Объектінің нысаналы мақсатын өзгертуге ауыртпалықты 20 жыл мерзімге тіркеу жалғыз шарт болады.

«Іске асырылып жатқан жобалар аясында мемлекеттік тапсырысты орналастырумен қатар, сізде қосымша табыс көздері болады. Осылайша, студенттердің тұру үшін ай сайынғы төлем мемлекеттік тапсырыс құнына кірмейді. Оның мөлшерін жатақхана иесі реттейді және белгілі бір аймақтың тұрғын үй нарығының жағдайымен анықталады. Сонымен қатар, сіз тұрмыстық қызмет көрсету үшін коммерциялық алаңдар жасай аласыз, олардың негізгі тұтынушылары сіздің тұрғындарыңыз болады (асхана, шаштараз, тренажер залы және т.б.)»,- деп түсіндірді спикер.

Жеке бағыт - ғимараттарды қайта құру арқылы жатақханаларда жаңа орындарды енгізу.

Егер сіз ғимараттың меншік иесі болсаңыз, оны студенттік жатақханаға қайта құруға және мемлекеттік тапсырысты орналастыруға үміткер бола аласыз. Бұл жағдайда оның мөлшері әрбір төсек-орын үшін 47 АЕК-ті құрайды.

Жалпы, студенттік жатақханаларда жаңа орындарды іске қосу тәсіліне қарамастан, барлық объектілер мен оларды одан әрі пайдалану қолданыстағы құрылыс, өртке қарсы және санитарлық-эпидемиологиялық нормаларға қатаң сәйкестікте жүргізілуі тиіс.

Бүгінгі таңда аралық нәтижелер бар. Қазірдің өзінде 29 350 орынға 79 келісімшарт жасалды.

Жан басына шаққандағы нормативтік қаржыландыру шеңберінде жеке меншік мектептерді салу мен реконструкциялауға келетін болсақ, 2018 жылдан бастап жеке меншік білім беру ұйымдарында орта білім беруге мемлекеттік білім беру тапсырысын орналастыру мүмкіндігі заңнамалық түрде бекітілді. Жеке меншік мектептер үшін жан басына шаққандағы қаржыландыру әдістемесімен жан басына шаққандағы норматив айқындалды.

Әдістемеге сәйкес жан басына шаққандағы нормативтің мөлшері екі компоненттен тұрады:

- мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартын (МЖМБС) іске асыруға арналған операциялық шығыстар. Жаңадан іске қосылатын жекеменшік мектептер үшін ағымдағы жылға норматив орта есеппен 470 мың теңгені құрайды.

- жылына жаңадан енгізілген әрбір оқушы орны үшін ғимараттың амортизациясына арналған шығыстар:

* құрылыс кезінде-96 АЕК (280 мың теңге),

* қайта құру кезінде-47 АЕК. (137 мың теңге).

Сонымен қатар, төлемдер АЕК-ке байланысты және жыл сайын индекстеледі. Сонымен қатар, инвестордың баланың мектепте болуының жақсартылған жағдайларын ұсынғаны үшін ата-ана төлемақысын алуға құқығы бар. Мемлекеттен төлеу мерзімі өткеннен кейін объект құрылыс салушының меншігінде қалады. Объектінің нысаналы мақсатын өзгертуге ауыртпалықты 20 жыл мерзімге тіркеу жалғыз шарт болады.

«Бағдарлама біздің кәсіпкерлер үшін қызықты және тартымды, сонымен қатар ол мемлекеттен ұзақ мерзімді қолдауды көздейді. Салынған инвестициялар табысты әлеуметтік объектіні іске асыруға, сондай-ақ білім беру саласындағы инфрақұрылымды жақсартуға мүмкіндік береді. Бұл нысандар Талдықорғанда да, аудан орталықтарында да сұранысқа ие», - деп атап өтті Алматы облысы Кәсіпкерлер палатасының адами капиталды дамыту бөлімінің басшысы Алмагүл Оңғарбаева.

Мамандардың есептеуінше, сегіз жыл ішінде кәсіпкерге жұмсалған қаражат көлемін 80-100% - ға жабатын сома төленеді. Бұдан басқа, жатақхана пайдалануға берілгеннен кейін жалға беруден түскен қаражат кәсіпкердің шотына түседі. Ынтымақтастыққа мүдделі бизнес субъектілері қаржы орталығына тікелей жүгіне алады: 8 (7172) 695-127, www.fincenter.kz, www.studdom.fincenter.kz


Еншілес ұйымдар

Серіктестер